4 Strategi pemasaran Brian Tracy



Terdapat beberapa cara yang boleh kita lakukan untuk menghadapi persaingan dalam pemasaran, untuk mengalahkan pesaing, iaitu teknik pemasaran yang dibenarkan dalam bersaing.Cara ini hanyalah satu kreativiti dalam mengurus dan menjalankan pemasaran di tengah-tengah persaingan dalam perniagaan yang bertujuan untuk menarik dan mendapatkan pembeli yang ramai, supaya ia akan memupuk perkembangan perniagaan melalui peningkatan perolehan jualan produk atau perkhidmatan.

Lihat, dan perhatikan pasaran anda hari ini. Apakah yang pelanggan anda dan bakal pelanggan mahu, perlukan dan sanggup bayar pada bulan dan tahun akan datang? Apakah trend permintaan pelanggan dalam pasaran anda? Jika anda boleh menjawabnya dengan tepat, maka anda sering boleh melonjakkan persaingan anda dan menguasai pasaran baharu sebelum ia muncul.

Pakar pemasaran carian Dmytro Tsybuliak, pengasas bersama itRate, menyatakan bahawa produk ialah salah satu prinsip pemasaran yang paling penting. Produk itu boleh menjadi baik atau perkhidmatan yang anda berikan kepada pelanggan. Satu perkara penting yang sering diabaikan oleh pemasar ialah melihat daya tarikan produk anda dan memasarkannya sebelum memutuskan perkara yang ingin anda tawarkan.

Jika anda ingin menjual produk yang menguntungkan, maka anda perlu melakukan perancangan yang teliti dan melihat produk anda dari mata pelanggan dan mempertimbangkan semua faktor penting dalam rancangan anda. Faktor ini mungkin termasuk soalan seperti keperluan pelanggan, kualiti produk anda, bagaimana ia berbeza daripada yang lain dan apakah nilai jualannya, serta sejauh mana ia selamat untuk pelanggan anda. Anda bukan sahaja memerlukan produk yang berkualiti tetapi juga berjaya menentukan kualiti produk anda kepada bakal pengguna anda dan mengubahnya menjadi pengguna.








Comments