Buku-buku penulisan Brian Tracy yang wajib dibaca 2022

 Adakah anda seorang usahawan atau pemilik perniagaan? Terlibat dalam apa-apa jenis jualan atau hanya ingin memajukan kerjaya anda? Maka senarai ini adalah untuk anda.

Sebagai seorang peniaga dan pelajar, saya ingin berkongsi buku Brian Tracy yang telah membantu saya membina asas bagi kebanyakan kejayaan saya dalam pembelajaran dan perniagaan.

Anda akan belajar untuk meningkatkan permainan anda bukan sahaja untuk membuat lebih banyak jualan tetapi juga untuk membangunkan minda pemenang.

1. Eat That Frog!: 21 Great Ways to Stop Procrastinating and Get More Done in Less Time

Saya boleh katakan bahawa ini mungkin salah satu buku pengurusan masa terbaik yang pernah saya lihat!

Buku itu bermanfaat pada satu ketika dalam hidup saya di mana saya tertekan, terharu dan keletihan hampir setiap hari. Saya bergelut untuk menguruskan semua tanggungjawab saya, termasuk kesihatan, keluarga dan kerja saya. Seolah-olah saya tidak mempunyai masa yang cukup untuk melakukan apa yang perlu saya lakukan.

Brian Tracy menunjukkan cara untuk menetapkan dan mengurus keutamaan dalam kehidupan seseorang, yang sangat penting kerana anda mempunyai banyak masa sepanjang hari, dan anda akan mahu memastikan anda melakukan tugas paling penting yang mendekatkan anda dengan besar anda. matlamat.

kenapa? Kerana apabila anda menyelesaikan cabaran paling penting anda untuk hari itu, ia akan memberikan anda rasa pencapaian.

Anda akan berasa bangga dan akan lebih bermotivasi untuk mencapai baki tugasan anda dalam senarai Tugasan anda. Ini semua tentang membina momentum sepanjang hari.

Saya akan mengesyorkan buku ini, terutamanya jika anda bergelut untuk menguruskan masa anda atau anda berasa terharu dengan semua yang anda ada.

Saya masih ingat membaca buku ini ketika saya mula bekerja di sebuah syarikat perunding beberapa tahun lalu.

Brian Tracy berkongsi banyak prinsip kejayaan yang telah dipelajari dan diamalkannya selama ini. Apa yang dimaksudkan ialah membangunkan disiplin diri untuk kerja anda dan dalam hidup anda.

Pengajaran paling penting yang saya pelajari ialah disiplin diri ialah "melakukan apa yang perlu anda lakukan, walaupun anda tidak mahu melakukannya."

Disiplin adalah satu tabiat, dan sesiapa sahaja mempelajarinya. Saya telah menjalankan pelajaran ini sepanjang kerjaya saya, termasuk menaiki tangga korporat dengan pendapatan lebih 100K, menulis buku, memulakan perniagaan saya dan juga membina hubungan strategik dengan orang yang mendahului saya dalam hidup.

Saya masih membaca semula buku ini setiap bulan sebagai peringatan tentang apa dan mengapa saya perlu kekal berdisiplin.

Ini adalah buku yang sangat baik untuk sesiapa sahaja yang memulakan kerjaya, pekerjaan baharu atau hanya ingin mengetahui lebih lanjut tentang cara mewujudkan disiplin diri dalam kehidupan.

Itu sahaja perkongsian yang saya rasa dapat membantu anda semua dalam kehidupan. Saya harap anda akan teruskan membaca dan menjadi insan yang baik dari segi dalaman dan luaran.

Comments